GörSen
Ahmet Telli Türk şiirinin önemli adlarından biri olarak kabul ediliyor. Dikli kullanımı, imge gücü onu sayılı adlar arasına kattı bence, izleklerinin dikkat çekiciliği kadar.
Ahmet Telli'nin 'GörSen' adlı yapıtında yer alan yazılar şöyle sıralanıyor: Nesnelerin saklı Dikli ya da Filinta Önal’ın Heykelleri, Bir Kırmızı Yolculuk :Habip Aydoğdu, Boşluğa Dokunmak Bağlamında Reyhan Abacıoğlu, Yunus Tonkuz’un Eskizleri, Kadın/Çocuk/Dikiş Makinesi ve Mahalle (Ya da Savaş Camgöz’ün Resimlerindeki Hüzün), Doğan Örs:Issızlık Senfonisi, İbrahim Demirel’in Bir Fotoğrafı Üzerine, Mehmet Arslan Güven’in Renkleri, Muzaffer Oruçoğlu Çoğul Yalnızlık, Eser Nisan Yağmur Fotoğrafları, Mahmut Turgut’un Oto – Grafikler’i, Ziya Buyuk’un Nart Yürekler’i, İbrahim Karaoğlu’nun çalışmalarını değerlendirdiği yazının adı ise Bir Monoğrafi:Başka Ayna adını taşıyor,
Ersin Altan’ın fotoğrafı üzerine yazdığı yazı ve dizeleri Bir Fotoğrafın Arkasında Kalan Dizeler adıyla veriliyor,
Çerkes Karadağ’ın Nüans’ı Üstüne, Füsun Demiray’ın Fotoğraflarındaki Öyküsellik, Uğur Çalışkan’ın Portre Fotoğraflarının Dediğidir adlı bölümde Resul Hamzatov’dan kısa bir alıntı ve beş dörtlükten oluşan bir şiir yer alıyor. Mehmet Özer’in fotoğraflarını değerlendirdiği Gerçeğe Bakan Göz
Karadır Kaşların, Ankara’nın Kapıları, Bir Fotoğrafın Düşündürdükleri, Ah Manuşyan, Yitik Kadınlar Atlası,
Usta şair Ahmet Telli'nin resim ve fotoğraf üzerine toplumsal duyarlılık yüklü yazıları yer alıyor 'GörSen' de.
Mustafa ASLAN
-.................................
GörSen (Yazılar), Ahmet Telli, I. Basım:Everest yayınları, İstanbul, Haziran 2016